rehat minda jap..layan lawak copy

keh keh keh....


Cium Isteri

Pada suatu pagi, bertanya si isteri pada si suami.
Isteri :Abang tengok jiran kita yg baru pindah tu?
Suami :Kenapa?
Isteri :Tiap pagi sebelum pergi kerja, suami dia akan cium isterinya. Bila pulang
kerja, dia akan berikan isterinya sekuntum bunga mawar. Loving betul lah
mereka. Kenapa abang tak buat macam tu?
Suami :Nak mampus. Mana abang kenal isteri dia?"

2.Bunuh Setan
Suatu petang selepas pulang dari kuliah agama di surau, si isteri
menceritakan apa yang didengarnya dalam kuliah tersebut kepada suaminya.
"Abang, abang nak tau tak, ustaz kata bila suami dan isteri itu bersatu/bersetubuh kan bang kan dengan cara yang betul dan menjaga syarat yang betul maka pasangan tersebut akan mendapat pahala sama seperti membunuh 10 ekor atau beberapa ekor syaitan".
Suami : "Yer ke? Tak apa malam ni malam Jumaat, masa yang sesuai untuk bunuh syaitan kan, betul tak sayang?"(sambil ketawa). Isteri hanya tersenyum panjang.
Selang dua hari kemudian, si isteri berkata
"Bang, jom kita bunuh syaitan bang". Si suami tersenyum panjang. Selang dua hari kemudian,
si isteri berkata "bang, jom kita bunuh syaitan bang".
"Ok,tak pe, tunggu lah malam".
Esoknya si isteri berkata : "Bang, jom kita bunuh syaitan bang".
Si suami diam sambil mengangguk lemah.
Esoknya si isteri berkata."Bang, jom kita bunuh syaitan. ".
Si suami tiba - tiba marah dan berkata :
"Ayang ni nak bunuh syaitan ke nak bunuh abang?"

3.Pak Pandir menunjukkan Kepandaiannya.
Nak dijadikan cerita, suatu hari pak pandir melalui satu lorong yang kecik semasa hendak pulang ke rumahnye. Entah macamana, di tengah perjalanannye tadi dia terjumpa seketul taik/tahi yang masih panas. Tapi dia masih confuse sama ada betul ke benda yang dia jumpa tu seketul taik.
Oleh kerana kemusykilan yang teramat sangat itu, pak pandir ambil keputusan untuk mengkaji sampel najis berkenaan.Pak pandir tengok dengan lebih dekat taik tersebut, lalu dia berkata :
"Bentuk macam taik." Lepas tu dia pegang pulak taik tu, lalu dia berkata:
"Lembik, macam taik." Lepas tu dia ambik sikit taik tu lalu dia hidu taik itu, lepas tu dia berkata :
"Bau macam taik."
Oleh kerana pak pandir ni masih ragu-ragu dengan taik tu lalu dia pun mengambil keputusan untuk menjilat sedikit taik tersebut. Sebaik sahaja dia menjilat taik berkenaan dia pun menjerit...
"MEMANG TAIK! NASIB BAIK AKU TAK TERPIJAK!"

4.Mamak dapat Anak.
Suatu hari sedang Ali minum teh di gerai Mamak yang biasa dikunjunginya, tiba-tiba Mamak gerai tersebut bersorak gembira dan terus datang kepadanya.
Ali : Apa yang suka sangat Mamak ni?
Mamak : Saya bini juga hantar surat India mari.
Ali : Apa dia cakap? Tentu good news.
Mamak : Dalam dia punya surat ada cakap sudah beranak. New baby!Ayo yo.Saya banyak suka hati la. Saya belanja awak free minum jugak!
Ali : Tahniah! Mamak,ini kena balik India cepat ni?
Mamak : Ya la, saya sudah tiga tahun tarak balik.
Ali : Ler?

5. Kisah 2 ekor Burung.
Di sebuah kedai menjual burung, terdapat 2 ekor burung kakak tua.
Kedua burung itu berbeza, yang satu suka bernyanyi dan yang satunya lagi hanya diam saja.
Datang seorang lelaki ingin membeli burung kakak tua. Ia berkata kepada si penjual burung.
Pembeli : Berapa harga burung kakak tua ini?
Penjual : Kalau yang suka menyanyi itu RM500, yang diam itu RM1000.
Pembeli : Aik? Kenapa yang suka menyanyi lebih murah dari yang diam.
Penjual : Ya,mesti berbeza, yang berharaga RM1000 itu ialah pencipta lagunya.

6.Belajar Bahasa English.
Seorang gadis yang Bahasa Ingerisnya kacau-bilau & huru hara suatu hari terlanggar
seorang pelancong US ketika berjalan-jalan di The mall.
Gadis : " I'm sorry".
Pelancong : " I'm sorry, too".
Si gadis kelihatan bingung kerana tidak faham apa yang diperkatakan oleh
pelancong itu.Lalu dia meneka-neka dan terus menjawab..
Gadis : " I'm sorry. three".
Pelancong : " What are you sorry for?"
Gadis : "I'm sorry, five".

7.Kek Hari Jadi.
Seorang lelaki telah pergi ke sebuah kedai kek untuk memesan sebiji kek semperna hari jadi isterinya.
"Apa yang hendak ditulis pada kek ulang tahun ini, encik?" tanya si gadis manis yang bertugas di kaunter kepada lelaki itu.
"Tulis saja 'sayang tidak bertambah tua' di bahagian atas, kemudian sambung dengan 'sayang cuma bertambah cantik' di bahagian bawah," kata lelaki itu.
Esoknya, lelaki itu datang mengambil kek yang ditempahnya itu dan terus membawa pulang ke rumah untuk dipersembahkan kepada isterinya yang tersayang di hadapan tetamu-tetamu yang lain.
Dan ketika kek itu dibuka di depan isteri dan tetamu undangan yang lain, lelaki itu setengah pengsan ketika membaca tulisan yang tertera di kek itu :
"SAYANG TIDAK BERTAMBAH TUA DI BAHAGIAN ATAS. SAYANG CUMA BERTAMBAH CANTIK DI BAHAGIAN BAWAH."

8.Anak siapa?
Suzy menyampaikan hasrat hatinya kepada bapanya untuk berkahwin dengan Robert, jejaka pilihannya yang juga adalah jiran dan teman sepermainannya sejak kecil lagi.
Suzy : Ayah, Robert melamar saya. Kami mahu berkahwin.
Ayah : Apa? Tidak boleh! Kamu boleh berkahwin dengan sesiapa saja kecuali Robert.
Suzy : Tapi mengapa?
Ayah : (Separuh berbisik) Kerana Robert sebenarnya adalah abangmu.Tapi, jangan beritahu ibumu ye! Terkejut dengan jawapan itu, Suzy pergi pula kepada ibunya.
Suzy : Ibu, ayah melarang saya berkahwin dengan Robert.
Ibu : Tak usah dengar cakap ayah kamu tu. Kamu boleh kahwin dengan sesiapa yang kamu suka termasuk Robert.
Suzi :Tapi kata ayah, Robert itu abang saya.Adik beradik kan tak boleh kahwin.
Ibu : (Separuh berbisik) Ayah kamu pun tak tahu kamu bukan anaknya.
Suzy : Ha!?!

9.Kisah Suami Isteri
Sepasang Suami Isteri. Di suatu malam yang dingin, di dalam sebuah bilik yang sederhana besar,
di atas katil, sepasang suami isteri yang telah lanjut usia baru masuk tidur. Suaminya telah mula mengantuk tapi isterinya terbangkit perasaan ghairah malam itu.
Si isteri bersuara : "Dulu-dulu tu, abang selalu pegang tangan saya bila kita nak tido.
" Suaminya dengan separuh sedar, menggenggam tangan isterinya, pas tu mula mengantuk semula.
Beberapa ketika selepas itu, si isteri bersuara lagi :
"Kemudian tu, abang selalu cium saya." Si suami dengan rasa terganggu, mengangkat kepalanya
dan menyentuh bibirnya ke pipi si isteri.
Pas tu sambung tidur balik.
Selepas beberapa saat, si isteri bersuara lagi :
"Kemudian tu, abang selalu gigit-gigit leher saya."Dengan perasaan marah dan geram,
si suami melontar selimutnya dan bangun dari katil tu.
Si isteri bertanya :
"Abang nak gi mana tu?"
Dengan marah suaminya menjawab :
"Nak pergi ambik gigi!"

10. Cuti.
Seorang bos entah macam mana mood dia memang baik sungguh pada hari ni. Sesiapa yang nak minta balik lima jam lebih awal hari ni dia bagi tapi alasannya mesti lah munasabah.
Ha! Alasannya mestilah pasal sembahyang jer!Tau-tau ha; macam tu ada 4 orang pekerja bawahan datang mintak balik awal..
Pekerja 1 : Assalamualaikum Bos, boleh saya pulang? Saya balik nak sembahyang kat rumah bos, boleh tak?Boss : Tak boleh! Kat sini kan ada surau, sembahyang jemaah lagi, lagi banyak pahalanya!
Pekerja 2 : Saya boleh balik awai kot Bos?
Bos : Hang apa pasai?
Pekerja 2 : Saya nak balik tengok anak saya sembahyang lehoq ke tak? Ntah-ntah dia ponteng.
Bos : Tak boleh balik, hang telefon saja bini hang suruh dia tengok!

Pekerja 3 : Salam sejahtera Bos!
Bos : Ha, apa pasal pulak ni? Nak balik awal gak ke?
Pekerja 3 : Err!Ye boss, boss baik!Hehe.
Bos : Alasan apa lak engkau ni?
Pekerja 3 : Saya nak balik sembahyang orang mati..Ada orang kampung saya meninggal pagi tadi, nak sembahyang jenazah. Boleh kot bos ye pulang awal?
Bos : Tak bolehhh!Itu fardzu kifayah je! Orang kampung lain yang ramai tu boleh sembahyangkan. Doa kat sini pun boleh!Dah, pergi buat kerja.
Pekerja 4 : Assalamualaikum Bos! Saya nak balik awal boleh tak hari ni?
Bos : Kenapa?
Pekerja 4 : Isteri saya telefon, dia kata dia dah boleh sembahyang!
Boss : Ye ker? Ha, kalau begitu awak baliklah.Kesian awak dah seminggu menunggu!
Pekerja 4 : Terima Kasih Bos! Hehe.

# copy paste pon.

Comments

Popular posts from this blog

JENIS- JENIS MATERIAL UNTUK T-SHIRT

BAJU PRINTING SERENDAH RM 12 (2014)